sobota, 6 maja 2017

Kirasjerzy pułku Liechtensteina nr 6 / Austrian Cuirassiers

W związku z podjęciem się luźnego projektu "Wagram" wypada popełnić nieco wojska Cesarsko-Królewskiej Hauptarmee. Wyboru rodzaju wojsk dokonał Rafał z Bloga Młodego Modelarza - chciał zobaczyć, jak można wykonać ciężką jazdę Arcyskięcia Karola. Niedoskonała rzeźba, słabe pozy i ich mała liczba oraz mały wzrost koni sprawiły, że nie sięgnąłem po dedykowany zestaw HaT Set 8015 Austrian Cuirassiers. Szukałem alternatywy - m.in. trzeba było wziąć pod uwagę pancerz tylko w postaci napierśnika, rogate czapraki sukienne - i znalazłem w postaci: korpusów jeźdźców ze Zvezda Set 8035 Saxon Cuirassiers, główek z Italeri Set 6093 Austrian Infantry 1798-1805, koni z Italeri Set 6080 French Light Cavalry. Jak na skalę 20mm figurki wyszły duże, bardzo duże. Ale IMO na kirasjerów akurat.
Tu jest porównanie, głównie wielkości, figurek z dedykowanego zestawu HaT i mojej koncepcji. Trzecia z figurek przedstawia próby z główką z austriackiej piechoty Italeri Set 6005 Austrian Grenadiers and Infantry:



Daszki i nakarczki kasków z piechoty Italeri 1798-1805 musiałem ściąć nieco, gdyż były moim zdaniem zbyt duże. Musiałem użyć GSu, aby stworzyć mituki na czaprakach i zapięcia kirysów. Kirasjerzy austriaccy używali dwóch typów karabinków, były one bardzo krótkie - miały długość ok. 70 cm. Musiałem skrócić karabinki z zestawu jazdy saskiej.





Tu już w różnych stadiach malowania:







 

 

Widok z tyłu. Później jeszcze dokleiłem charakterystyczny pojedynczy lewy naramiennik, zlokalizowany nieco na plecach, którzy przytrzymywał ledewerki od ładownicy i karabinka (flintpas).



A oto produkt finalny - kirasjerzy 6 pułku księcia Moritza Liechtensteina:




 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz