sobota, 6 maja 2017

3 pułk śląskiej landwery konnej / prussian landwehr cavalry

Namówiony zostałem przez Rafała na dotknięcie się do wrednych Prusaków. Z pewnym obrzydzeniem, głownie estetycznym (IMO litewka i furażerka z otokiem to najbrzydsze wynalazki w dziedzinie munduru) zabrałem się za 3 pułk konnej landwery śląskiej. Szkic Knoetela przedstawiający żołnierza tej jednostki zdziwił mnie brakiem elementów nieszczególnych (wyżej wspomnianych) i przypadkowych (z dostaw brytyjskich czy rosyjskich). Po prostu spodobali mi się ci kawalerzyści.

Obrazek



Powstał problem, bo w plastiku nie było takiej jednostki, i trzeba było rzeźbić w posiadanych materiałach. Zatem wziąłem jeźdźców z tego zestawu: http://www.plasticsoldierreview.com/Review.aspx?id=94, a konie z tego, nie grzeszącego urodą, zestawu: http://www.plasticsoldierreview.com/Review.aspx?id=1094.
Przyciąłem czapki do wymaganego kształtu, powyginałem nogi końskie, wymieniłem druty jako drzewca lanc


Zabawę z GSem zacząłem od denka czapek. Wziąłem się na sposób i sznureczki GSu doklejałem do odpowiednich części. Następnie kordony powinny przebiegać pod obydwoma epoletami.


Końcówkę kordonów uciąłem z czak piechoty francuskiej i po prostu dokleiłem.
Dokleiłem proporczyki lanc, wykonałem z GSu groty i temblaki.


Na koniec konwersji sporządziłem kity na stelażu z drucika.


Narzuciłem barwy.


Wykończyłem podłoże. Oto finalny wygląd czterech szwadronów 3 pułku śląskiej landwery konnej.




Na koniec nie powinienem zapomnieć o radach i opiniach Fromholda przy sporządzaniu niniejszego projektu. Serdecznie za nie dziękuję!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz