poniedziałek, 17 lipca 2017

Perszerony liniowe / austrian dragoons

Kontynuuję prezentację wojsk kawaleryjskich Österreiche Hauptarmee. Pora na jazdę liniową - dragonów. Jak wcześniej wskazałem niewiele różnili się wizualnie od szwoleżerów. Przede wszystkim byli cięższą kategorią jazdy. Wizerunek dragona austriackiego wg Knoetela:

 

Każdy pułk miał swoje barwy wyróżniające. Najlepiej przedstawia je - także w odniesieniu do szwoleżerów i kirasjerów ten oto obrazek:


Zdecydowałem się na wykonanie 2 Pułku Dragonów Feldmarschall-Leutnanta Friedricha Fürsta zu Hohenlohe-Ingelfingena. Oddział wchodził w skład Armii Arcyksięcia Jana. Wraz z nią odbył kampanię 1809 roku ścierając się z wojskami Wicekróla Włoch Eugeniusza de Beauharnais.  Pułk nie wziął udziału w batalii pod Wagram, gdyż wskutek bitwy pod Raab nie zdążył na pole boju. 
Szwadrony pułku zostały popełnione w oparciu o Strelets Set 095 Guides of Napoleon. Głowy dodałem z Italeri Set 6005 Austrian Grenadiers and Infantry. Przed dotknięciem farbą wyglądało to tak:



Byłem niepewny jeśli chodzi o ostateczny wygląd pułku. Moje obawy budziła przede wszystkim rzeźba koników. Przypominały ni mniej ni więcej tylko rasę perszeron:


  
 

Jednak przyznaję, że malowało je się przyjemnie, i że jakoś jednak pasują do odwzorowania koni jazdy liniowej. Dodatkowym walorem jest to, że każdy z nich posiada inną pozę. Po narzuceniu barw pułk prezentuje się następująco:


  
  

 

1 komentarz:

  1. Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Ogólnie bardzo dobrze wyglądają i chyba przekonałeś mnie do tych koni.

    OdpowiedzUsuń